21 Mayıs 2017 Pazar

Tşk...Öd...Cnm


    Teoman'ın 2017 Paramparça şarkısını dinleyerek yazıyım dedim de olmadı... Hacı bazı şeyler zamanında güzel demek istiyorum.... Konumuza gelirsek bugün çocuklar konumuz, Teşekkür Nedir? Nasıl Edilir? Niye Edilir ?. İnsanlarda anlamadığım şey onlara karşılıksız bir şeyler yaptığınızda size köpek çekerken ( Danla Bilic misin mübarek ? ) sizin yaptığınız işi bin bir işkence ile yapan adamlara teşekkür yağmuru var, Neden ?

     Evet, ona iş yaptırmak zor olduğu için olabilir ama bu mevzuda ki kilit nokta şu, aynı işi hiç dertsiz, tasasız anında yapan adama niye bir selam sabah yok lan ? ( Piç mi lan o ? ). Kendini satmakla alakası var mı mevzunun bilmiyorum ama bir şeyleri yanlış yaptığım kesin. 4 Senelik okul hayatım da o kadar çok proje kurtardım, o kadar çok iş yaptım.... Bir sürü insanın mezun olmasına yardım ettim ama iki üç kişi haricinde genelde insanlardan duyduğum teşekkürün geçerlilik süresi yirmi saniye. Bunu zamanında test etmiş birisi olarak söyleyebileceğim tek şey hiç bir şeyi çıkarınız olmadan yapmayın. Çünkü siz çıkar beklediğinizde ( Çıkar demek çirkin ama karşı taraf sizden onu beklediği için böyle adlandırıyorum ) genelde alacağınız şey koca bir hiçtir. Çünkü siz o insanın ya da insanların aklında zaten karşılıksız iş yapan bir adama dönmüşsünüzdür ve benim gibi safsanız her seferinde baştan yapmışsınızdır. ( Yapmayın olum... ). Her yaptığım şeyden sonra insanlardan bir şey istediğimde ya da istemeye kalktığımda karşılaştığım şey koca bir hiç! çünkü karşınızda ki insanın sizinle işi bittikten sonra pek bir değeriniz yok.

    Bunu keşfetmem zaman aldı ki işin acı yönü de bu. 4 sene sonucunda kendini kullanılmış hissetmek tam olarak. İşleri yapılana kadar canım cicim iş bitişi kimsin? ( Yeni üniye giricekler hazır olun bolca yaşayacaksınız. ) Bu mevzuyu en yakınınızdan tutun en uyuz olduğunuz adama kadar böyle olabilir yani " Yha bunlar beni seviyo ki... " deme.... Sonra üzülürsün....

   Üzülüyor muyum ? Evet ama sevindiğim bir nokta da yok değil bu olayda. İnsanları tanımanıza yardımcı oluyor. Kötü dediklerinizin iyi, iyi dediklerinizin kötü olduğunu görmeye başlıyorsunuz. Hiç beklemediğiniz insanların sizin için ne kadar uğraştıklarını görebiliyorsunuz. Yola kiminle çıkıp, çıkılmayacağı konusunda turnusol kağıdı görevi görüyor böyle olaylar. Teşekkür bile edemeyen insanın egosuyla yola çıkarsan olabileceğin tek şey lego. Teşekkür etmenin zor gelmesini anlamıyorum ? Birine emeğinin ya da başka bir şeyine teşekkür etmek niye insanları bu kadar zorluyor ? Merak etmeyin teşekkür edince kimse sizi kesmeyecek ya da ödüllendirmeyecek.

    Teşekkür edin, iyi olmuş deyin ne biliyim iyi bir şey söyleyin, söyleyin ki insanlarda sizi kale alsın.
Çok zor bir şey değil. Lütfen bolca deneyiniz ki egonuz kırılsın sizde rahat edin biz de rahat edelim arkadaş. Zaten masadan her kalkanı gömer bir hale büründük böyle bir dünya da hala neyin savaşı ?
Nefret ettiğin insanların yüzüne çıkarın için gülmek ne kadar küçük bir davranış.... Etrafımda en çok gördüğüm şey sevmiyorum diye etrafı yıkıp sonra o sevmedikleri insanların götlerini yalayanlar. ( İki dakika adam olsanız mı acaba... )



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder